موبایل: ۰۹۱۲۲۱۸۳۶۵۳

۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰

info@pazirik.org

واردات از روسیه به ایران شامل چه کالاهایی می‌شود؟

شرکت راشا کستر پازیریک
واردات از روسیه به ایران با پازیریک

راهنمای مطالعه

کشورمان ایران نه تنها در بحث صادرات، بلکه در مسئله واردات هم از جمله مهم‌ترین کشورهای خاورمیانه است که سالانه میزان قابل توجهی از کالاها و محصولات مختلف به آن وارد می‌شود. محصولات و کالاهای مختلف و متعددی که به طور کلی شامل مواردی همچون قطعات صنعتی و فنی، مواد غذایی، گوشی تلفن همراه و غیره نیز می‌شوند. کشورهای بسیاری هم در واردات این موارد نقش مهم را ایفا می‌کنند و در میان آن‌ها، کشور روسیه یکی از کشورهایی است که هر ساله موراد مختلفی از آن به ایران صادر می‌شود. بگذریم؛ در ادامه همراه ما باشید تا در رابطه با واردات از روسیه به ایران بیشتر آشنا شویم.

 

آنچه در این مقاله از راشاگستر پاریزیک خواهید خواند:

  • واردات از روسیه! چرا؟
  • محصولات و کالاهای وارداتی از روسیه به ایران
  • نکات مهم در رابطه با واردات از روسیه
  • موافقت‌نامه‌های تجاری میان ایران و روسیه
  • آمار و ارقام واردات از روسیه

 

واردات از روسیه! چرا؟

از خیر تمامی این موارد که بگذریم، یکی از مهم‌ترین سوالاتی که احتمالاً برای شما پیش آمده باشد آن است که چرا ورادات از روسیه؟ روسیه چه خدمات و ویژگی‌هایی دارد که سبب شده است تا کشورمان ایران مجاب به وارد کردن محصولات و کالاهای مختلف از آن شود؟ راستش بخواهید عوامل مختلفی در پاسخگویی به این سوال دخیل خواهند بود. از روابط خوب میان کشور ما و روسیه گرفته تا 4 مورد مهم دیگر که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

واردات از روسیه به ایران با پازیریک
واردات از روسیه به ایران با پازیریک
محصولات منحصر به فرد روسیه

یکی از مواردی که باعث شده است تا بازرگانان و تجار ما واردات محصول از روسیه را انتخاب کنند، منحصر به فرد بودن محصولاتی است که در این کشور تولید می‌شود. در واقع روس‌ها همیشه کیفیت و استانداردهای جهانی را در کالاهای خود لحاظ می‌کنند. علاوه بر این هم قیمت مناسب این محصولات باعث شده است تا آن‌ها منحصر به فرد و ایده‌آل به حساب آیند.

 

قیمت مناسب و رقابتی کالای روسی

دیگری موردی که به آن اشاره داشتیم قیمت مناسب محصولات و کالاهای کشور روسیه است که باعث شده است تا واردات محصول از آن ایده‌آل و از نظر تجاری بسیار عالی باشد.

 

موفقیت و پیشرفت شغلی در کسب ‌و کار با روسیه

به دلیل آنکه اقلام وارداتی از کشور روسیه به عنوان اقلام ضروری شناخته می‌شوند، این فرصت را برای تجار به وجود آورده است تا با وارد کردن چنین محصولات و کالاهایی از روسیه در کسب ‌و کار خود موفقیت و پیشرفت شغلی چشمگیری را کسب کنند؛ البته اگر اصولی و دقیق به این کار بپردازند!

 

بازاری متداوم و همیشگی میان ایران و روسیه

دلیل دیگر که باعث شده است تا واردات از کشور روسیه مورد توجه قرار بگیرد، بازار همیشگی و متداوم میان ایران روسیه است. در واقع تداوم تجارت میان دو کشور سبب شده است تا این بازار معاملاتی بین ایران و روسیه، بازار مناسبی برای بازرگانان و تاجران باشد.

با اینستاگرام راشاگستر پازیریک همراه باشید

محصولات و کالاهای وارداتی از روسیه به ایران

طیف کالاهای وارداتی از روسیه به ایران شامل محصولات به خصوصی می‌شود. بدین صورت که غالباً محصولاتی همچون روغن دانه آفتابگردان، جو، ذرت دامی، محصولات نیمه تمام آهن یا فولاد، خطوط راه‌آهن، کاغذ روزنامه و گوشت از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که به ایران نیز وارد می‌شوند. همچنین محصولات دیگری همچون قطعات راکتورهای هسته‌ای هم از جمله محصولاتی است که به کشور ما وارد می‌شود.

در ضمن شرکت راشاگستر پازیریک هم در واردات محصولاتی همچون چوب، ذرت، جو، سویا، روغن آفتابگردان و کلزا فعالیت دارد و علاوه بر این در وارد کردن این موارد می‌تواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. خدماتی که به طبع آن می‌توانید با سرمایه خود، درآمدی مناسب کسب کنید؛ بدون آنکه نگران مسائل مختلف و متعددی در رابطه با وارد کردن محصول و کالا باشید.

 

نکات مهم در رابطه با واردات از روسیه

از خیر معرفی محصولات وارداتی که بگذریم و با غالب کالاهایی که از روسیه به کشورمان وارد می‌شود صرف نظر کنیم، دانستن برخی موارد و نکات در رابطه با واردات از روسیه بسیار مهم است؛ نکاتی که اگر به آن‌ها توجه نداشته باشیم، دور از ذهن نخواهد بود که دچار تضرّر شویم. این نکات که باید از آن‌ها آگاهی داشته باشیم، عبارتند از:

  • بازاریابی و شناخت بازارهای داخلی از طریق مذاکره با خریداران، حضور در بازار، استفاده از اطلاعات و آمارهای رسمی، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، ارتباط با اتاق‌های بازرگانی و رایزنی با نمایندگان آن‌ها و …
  • شناسایی کالاهای رقیب، کیفیت و قیمت آن‌ها
  • استفاده از روش‌های تبلیغاتی موثر برای معرفی کالا و ارائه آن به خریدار

این موارد کلید راه موفقیت در واردات کالا از روسیه خواهد بود و اگر به آن‌ها توجه داشته باشیم، می‌توانیم درآمد کسب کنیم و سرمایه خود را افزایش دهیم. البته در این بین نکات دیگری هم وجود دارد که عبارتند از مجوزهای لازم، موارد حقوقی، گمرکی و … که نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

موافقت نامه های تجاری ایران و روسیه
موافقت نامه های تجاری ایران و روسیه

موافقت‌نامه‌های تجاری میان ایران و روسیه

یکی از مهم‌ترین مورادی که بر واردات کالا از روسیه به ایران در سال‌ها اخیر اثر بسیار گذاشته است، موافقت‌نامه‌های تجاری میان ایران و روسیه است. این موافقت‌نامه‌ها در بردارنده موضوعات مختلفی است که در ادامه به این موافقت‌نامه‌ها اشاره خواهیم کرد.

موافقت‌نامه‌های تجاری میان ایران و روسیه عبارتند از:

  • موافقت‌نامه بازرگانی
  • موافقت‌نامه همکاری متقابل اداری در امور گمرکی
  • موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری
  • موافقت‌نامه لغو روادید سفرهای گروهی
  • تفاهم‌نامه گریدور سبز بین گمرکات دو کشور
  • موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات سبز
  • موافقت‌نامه حمل‌ونقل هوایی و زمینی
  • و بسیاری موافقت‌نامه‌های دیگر که تجارت میان ایران و روسیه را با رشد روز افزرون مواجه کرده است.

 

آمار و ارقام واردات از روسیه

طبیعی است یکی از بهترین مستندات برای آگاهی از واردات محصول و کالا از روسیه به ایران و همچنین شناخت بازار و کالای هدف، ارقام و آماری باشد که توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلف منتشر می‌شود. در این آمار و ارقام‌ می‌توان تشخیص داد که واردات چه محصولی با چه شیوه‌ای به سود خواهد رسید و وارد کردن چه محصولاتی جنبه عقلانی نخواهد داشت.

طبق آمار و ارقام موجود، واردات کالا از روسیه در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است و همانطور که خدمتتان عرض کردیم، این روند رو به رشد مدیون ارتباط خوب دو کشور و تحریم‌هایی است که دامان دو کشور را گرفته است. بر اساس این روند رو به رشد هم تاجران و بازرگانان بسیاری به فکر واردات اقلام ضروری و مهم از روسیه به ایران افتاده‌اند.

اگر بنا باشد که یکی از این آمار و ارقام‌ را که در سال 2018 منتشر شده است مثال بزنیم، می‌شود به واردات محصولاتی همچون اجزا و ثطعات نیروگاه بوشهر به ارزش 382 میلیارد دلار، روغن خام آفتابگردان به ارزش 209 میلیارد دلار، ذرت دامی به ارزش 187 میلیارد دلار، جو دامی 155 میلیارد دلار و دستگاه ناوتکس و متعلقات آن به ارزش 53 میلیارد دلار اشاره کنیم. مشاهده کردید که طبق این آمار و ارقام، محصولات غذایی و دامی بخش قابل توجهی از واردات را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین اقدام درست آن است که اگر فردی قصد تجارت در آن سال را داشته است، روی چنین مواردی سرمایه‌گذاری کرده باشد.

 

در انتهای این مقاله امیدواریم که آنچه در رابطه با واردات کالا از روسیه به ایران نیاز داشتید تا بدانید را کسب کرده باشید و بتوانید در مسیر تجارت و سرمایه‌گذاری در این مسیر موفق باشید. مجدداً هم عرض می‌کنیم چنانچه برای تجارت و واردات کالا از روسیه و به طور خاص واردات کالاهایی همچون چوب، ذرت، جو، سویا، روغن آفتابگردان و کلزا نیاز به راهنمایی داشتید، می‌توانید روی راشاگستر پاریزیک حساب بازکرده و راهنمایی‌های مورد نیاز خود را برای واردات کالا از روسیه دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *