موبایل: ۰۹۱۲۲۱۸۳۶۵۳

۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰

info@pazirik.org

حوزه خزر هاب حمل و نقل بسیار قوی

شرکت راشا کستر پازیریک

راهنمای مطالعه

وزیر توسعه اقتصاد روسیه ضمن اشاره به اهمیت  دریای_خزر در توسعه حمل و نقل منطقه از ایجاد نهاد ویژه مدیریت کریدور های ین_المللی در روسیه خبر داد.

ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه_اقتصادی فدراسیون روسیه: ضرورت حل و فصل مناقشه قره_باغ و احیای همکاری های اقتصادی در منطقه منجر به توسعه کل منطقه دریای خزر خواهد شد.

رشتنیکوف در این باره گفت: «در کل ما معتقد هستیم که حوزه خزر، هاب حمل و نقل بالقوه بسیار قوی و یک منطقه اقتصادی بسیار قوی است که ظرفیت آن تا به امروز بطور کامل تحقق نیافته است».

وزیر توسعه اقتصادی روسیه با اشاره به ظرفیت های این منطقه افزود: «تحقق ظرفیت های این منطقه امکان توسعه مناطق روسیه مثل قفقاز_شمالی ، داغستان کالمیکیا و آستراخان ، نیز فراهم خواهد کرد».

وی تاکید کرد: «این موضوع به معنای آن است که همه کشورهای ساحلی دریای خزر می توانند در بحث ترانزیت سهیم باشند. مسلما جایی که ترانزیت توسعه می یابد اقتصاد بومی آن منطقه نیز رشد می کند».

رشتنیکوف با اشاره به ایجاد ساختار ویژه مدیریت کریدورهای_بین_المللی گفت: «این نهاد نتیجه تلاش های وزارت حمل و نقل و وزارت توسعه اقتصاد است که باید همه پروژه ها را پیگیری کند. این موضوع برای ما خیلی مهم است و ما بطور ویژه آن را پیگیری خواهیم کرد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *