موبایل: ۰۹۱۲۲۱۸۳۶۵۳

۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰

info@pazirik.org

سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران به روسیه

شرکت راشا کستر پازیریک
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری

راهنمای مطالعه

ورود مونسان به مسکو

«علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران برای امضای موافقت نامه لغو ویزای گروهی بین ایران و روسیه و با هدف توسعه گردشگری امروز یکشنبه 16 خرداد ماه وارد مسکو شد و مورد استقبال کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه و یک مقام سازمان فدرال گردشگری روسیه قرار گرفت .

 

«علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران برای امضای موافقت نامه لغو ویزای گروهی بین ایران و روسیه و با هدف توسعه گردشگری امروز یکشنبه 16 خرداد ماه وارد مسکو شد و مورد استقبال کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه و یک مقام سازمان فدرال گردشگری روسیه قرار گرفت.

مونسان در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شرمتیوود مسکو در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: بر اساس این سند که در نشستی با رئیس آژانس فدرال گردشگری روسیه امضا خواهیم کرد، گردشگران دو کشور از طریق شرکتهای معتبر گردشگری و با ویزای گروهی به ایران و روسیه سفر خواهند کرد.

مونسان اظهار داشت: در این سفر همچنین تفاهمنامه همکاری بین موزه نیاوران ایران و موزه پوشکین روسیه به امضا خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد که با امضای این موافقتنامه و همچنین از بین رفتن ویروس کرونا شاهد افزایش چشمگیر گردشگران دو کشور باشیم.

بر اساس اعلام وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با لغو روادید گروهی پروازهای میان دو کشور افزایش می یابد.

موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور در سال ۱۳۹۶(۲۸ مارس ۲۰۱۷) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود. برای اجرای آن، ضرورت داشت برنامه اقدام مشترکی تنظیم شود تا فرایند اجرای آن را مشخص سازد. برنامه اقدام مشترک دو کشور برای بازه سه ساله ۲۰۲۲-۲۰۲۰ تنظیم شده است که امکان تمدید و بازنگری آن وجود دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *