موبایل: ۰۹۱۲۲۱۸۳۶۵۳

۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰

info@pazirik.org

جشن ها و مراسم روز روسیه و 12 ژوئن در روسیه

شرکت راشا کستر پازیریک
جشن های روز روسیه 12 ژوئن

راهنمای مطالعه

جشن ها و مراسم روز روسیـه

در روز روسیه، کنسرت های میهنی در جشن برگزار می شود، و جوایز دولتی در کاخ کرملین اهدا می شود. عصر، وقتی هوا تاریک می شود، می توانید آتش بازی های جشن را تحسین کنید.

روز روسیه یک روز ملی جشن است که با برافراشتن پرچم، موکب، آتش بازی، مراسم اهدای جوایز، خواندن ترانه های میهنی و سرود ملی، سخنرانی های رئیس جمهور، برنامه های تفریحی و فرهنگی برگزار می شود.

این جشن ملی فدراسیون روسیه است و از سال 1992 هر ساله به یادبود تصویب اعلامیه حاکمیت دولت جمهوری سوسیالیستی فدراتیو شوروی روسیه (RSFSR) در 12 ژوئن 1990 جشن گرفته می شود.

تصویب این بیانیه توسط کنگره اول نمایندگان مردم آغاز اصلاحات قانون اساسی در کشور شوروی روسیه است.

مردم این تاریخ مهم را در تاریخ اخیر روسیه با شرکت در کنسرت ها و نمایش آتش بازی در شهرهای سراسر کشور جشن می گیرند.

نویسندگان برجسته روسی، دانشمندان و فعالان حقوق بشر جوایز دولتی را از رئیس جمهور دریافت می کنند و بیشتر دفاتر دولتی و مدارس تعطیل هستند. اگر روز در آخر هفته قرار بگیرد، تعطیلات عمومی به دوشنبه بعد تغییر می کند.

 

چرا جشن روز روسیه در 12 ژوئن برگزار می شود؟

 

روز روسیه یکی از جوان ترین تعطیلات رسمی در فدراسیون روسیه است. این جشن از سال 1992 برگزار می شود.

تاریخ 12 ژوئن انتخاب شد زیرا در این روز در سال 1990 بود که کنگره نمایندگان مردم RSFSR اعلامیه را تصویب کرد حاکمیت دولتی فدراسیون روسیه.

در عصر “رژه حاکمیت ها”، وقتی جمهوری های شوروی سابق یکی پس از دیگری از اتحاد جماهیر شوروی شوروی جدا شدند، به رسمیت شناختن حاکمیت دولتی روسیه امکان حفظ وحدت دولت در مرزهای RSFSR را فراهم آورد.

در اعلامیه حاکمیت دولتی فدراسیون روسیه برتری قانون اساسی ملی و قوانین فدراسیون روسیه در قلمرو روسیه اعلام شد. یک نقطه عطف مهم در تقویت دولت پذیری، تصویب نام جدیدی برای این کشور – فدراسیون روسیه (روسیه) بود.

در سال 1991، در همان روز، انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار در روسیه برگزار شد که در آن بوریس یلتسین پیروز شد. این او بود که با حکم خود در سال 1994، اهمیت کشور را به تاریخ 12 ژوئن داد، و تعطیلات این نام را دریافت کرد، روز تصویب اعلامیه حاکمیت دولت روسیه. برای سادگی، به قیاس با تعطیلات عمومی در ایالات متحده، “روز استقلال” نامیده شد.

فقط در سال 1998 تعطیلات عمومی نام مدرن خود را دریافت کرد “روز روسیه”. رئیس جمهور یلتسین بار دیگر پیشنهادی را برای تغییر نام تعطیلات در یک سخنرانی تلویزیونی ارائه داد. اما این نام با تصویب قانون جدید کار در اول فوریه 2002 رسماً به تعطیلات رسمی تعلق گرفت.

 

مردم روسیه، روز روسیه 12 ژوئن را چگونه جشن می گیرند.

 

روز روسیه یکی از اصلی ترین تعطیلات رسمی کشور روسیه است که هر ساله در 12 ژوئن برگزار می شود.

آنچه روس ها در این روز جشن می گیرند، به عنوان تعطیلات ظاهر شده و قبلا “روز استقلال” نامیده می شد.

پیش از این، این تعطیلات به معنای واقعی کلمه روز اعلامیه حاکمیت دولت روسیه یا به عبارت ساده تر، روز استقلال نامیده بود. در آن روز، روسیه اعلامیه حاکمیت خود را تصویب کرد، که تاریخ این کشور را تغییر داد.

دقیقاً 31 سال پیش، دولت فدراسیون روسیه حاکم شد. در آن روز، اولین کنگره نمایندگان مردم RSFSR اعلامیه حاکمیت دولت را تصویب کرد. نمایندگانی که آن را دریافت کردند هدف خود را فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی قرار ندادند، اما امیدوار بودند که به لطف این سند RSFSR بتواند از حق خود برای داشتن یک زندگی مستقل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دفاع کند. دقیقاً یک سال بعد، در این روز، اولین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ روسیه برگزار شد که در آن بوریس یلتسین پیروز شد.

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی فرایندی بسیار طولانی است و گرچه واقعیت این واقعه در تاریخ 8 دسامبر سال 1991 در بلووژسکایا پوشچا ثبت شد، اما خیلی زودتر در مورد پیش شرط ها و حتی آغاز فروپاشی صحبت می شد.

در سال 1990، اتحاد جماهیر شوروی در حال گذراندن دوره “پرسترویکا” بود. جامعه تقاضای تجدید، اصلاحات، تمایل به حل مشکلات اقتصادی اجتماعی انباشته شده را نشان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *